الانزاپین

کاپتوپریل سابق

الانزاپین

کاپتوپریل سابق

  • ۰
  • ۰

بازگشت

با سلام

خواستیم که کلا وبلاگ نویسی رو کنار بذاریم ولی دیدیم که این دنیا  به ما نیاز داره( ( no narcissistic idea :))و انصاف نیست که این کار رو بکنیم و مسولیت داره ...


و اما شهرزاد نه از نوع چایی یا gf بلکه از نوع سریالش! اینکه چطور راغب شدم که سریال رو ببینم برمیگرده به کلیپ های موسیقی ای که براش ساخته شده و به خوبی تدوین شده و آهنگ های زیبایی با صدای محسن چاووشی روی اون قرار گرفته ، اصولا کارهای محسن چاووشی به عنوان موسیقی فیلم کارهای موفقی شده و نمونه ی قبلی اون هم موسیقی فیلم سنتوری هستش که با همکاری اردوان کامکار ساخته شده. از این سریال هم که سه تا تک آهنگ منتشر شده که انصافا قشنگ هستش! البته هنوز سریال رو ندیدم ولی به زودی اکران میکنم!


سریال دیگه ای که آماده ی دیدن دارم، سریال محبوب من یعنی "The Big Bang Theory " هستش که فصل نهمش شروع شده...


حالا این همه وقت به ظاهر آزاد که ، در بخش معظم و معظظ گوش و حلق و بینی به دست اومده :))) بخشی بسیار خوب در بیمارستانی بسیار خوب تر و با رزیدنت هایی عالی تر ، برخلاف بخش استاژری که یکی از بدترین بخش ها در بدترین بیمارستان بود.


دیروز فیلم " عصر یخبندان" اثر مصطفی کیایی کارگردان جوان، خوش فکر و خلاق  رو دیدم و لذتی عجیب و وافر نصیبمان شد ، توصیف دقیق واقعیات تلخ این روزهای جامعه ، روایت غیرخطی و خلاقانه که من رو یاد فیلم 21 گرم انداخت ، داستان قوی ، فیلم برداری و بازی زیبای بازیگراش باعث شد که این فیلم  مثل فیلم قبلی این کارگردان به نام "خط ویژه" جزو فیلم های محبوب من قرار بگیره...


در این مدتی که نبودیم ، همدم ما در کنج عزلت و جیب مراقبت ، آلبومی بود به نام " عشق داند " از خسرو آواز ایران ، محمدرضا شجریان. اگر قرار باشه که موسیقی سنتی ایران یا محمدرضا شجریان یا محمدرضا لطفی یا ساز تار رو به کسی معرفی کنم، قطعا این آلبوم خواهد بود. اینکه تنها با یک تارآلبومی به این زیبایی بشنوید، تنها از این افراد برآید! در وصف این آلبوم که در کنسرتی که در سال 59 در سفارت آلمان ضبط شده همین بس که "سایه" به لطفی گفته که" من اگر میدونستم همچین کنسرتی بود، میومدم دم در گردنم رو کج میکردم شاید کسی دلش بسوزه و من رو در این کنسرت راه بده"

 

در نـظر بازی مـا بی خبران حیرانند               من چنینم  که نمودم دگر ایشان دانند

عـاقـلان نـقطه پرگار وجودند ولـی                  عشـق داند که درین دایره سر گردانند

جـلـو گـاه  رخ او دیده من تنها نیست               مـاه وخورشید هم این آینه میگردانند

عـهـد ما با لب شیرین دهنان بست خدا               مـا هـمه بنـده واین قوم خداوندانند

مُـفـلسانیم و هوای می ومطرب داریم                آه اگـر خـرقه پشمین به گرو نستانند

وصف زخساره خورشید ز خفاش مپرس           کـه در آن آینه صاحب نظران حیرانند

لاف عشق و گله از یار؟ زهی لاف دروغ             عـشقـبازان چـنین مستـحق هجرانند

مـگـرم چـشم سـیاه تـو بیاموزد کار              ور نه مستوری و مستی همه کس نتواند

گـر بـه نزهتگه ارواح برد بوی تو باد             عـقل  و جان گوهر مستی به نثارافشاند

زاهد از رندی حافظ نکند فهم مراد                    دیـو بگریزد از آن قوم که قرآنخواند

 گر شوند آگه از اندیشه ی ما مغبچگان     بعد از این خرقه ی صوفی به گرو نستانند


 هشدار : پس از شنیدن این آلبوم امکان سایکوز وجود دارد!


در آینده ی دور اگر زنده بودیم، مطلب جامعی درباره ی آلبوم های استاد شجریان خواهم نوشت...

 

 

نکته 1 : دانلود آهنگ" کجایی" چاووشی با همراهی سینا سرلک -  شعر و موسیقی : محسن چاووشی

"رفیقم کجایی ، دقیقا کجایی ، کجایی تو بی من ، تو بی من کجایی ...."  =  "ای همدم روزگار چونی بی من..."


نکته 2 : رحیم معینی کرمانشاهی، شاعر و ترانه سرا، چند روز پیش از دنیا رفت، Rest In Peace

" عجب صبری خدا دارد، اگر من جای او بودم ف همان یک لحظه ی اول ، که اول ظلم را می دیدم از مخلوق بی وجدان ، جهان را با همه زیبایی و  زشتی ، به روی یکدگر ، ویرانه میکردم"


نکته 3 : "یادمان باشد ، به دلِ کوزه ی آب که بدان سنگ شکست ، بَستی از روی محبت نزنیم ، تا اگر آب در آن سینه ی پاکش ریزند، آبرویش نرود... " فروغ فرخزاد عزیز


نکته ی 4 : اینم یک غزل زیبا از فروغی بسطامی و حافظ که اگر دوست داشتید ، تصنیف اش رو هم میتونید دانلود کنید

ای سلسله مو دستی بر طره پر خم زن

یک سلسله مو بگشا، صد سلسله بر هم زن

خواهی که شود کشته از هر طرفی فوجی

جانا صف مژگان را یک مرتبه بر هم زن

یا رب به که شاید گفت این نکته که در عالم

رخساره به کس ننمود آن شاهد هرجایی

ای درد توام درمان در بستر ناکامی

ای یاد توام مونس در گوشه تنهایی

  • ۹۴/۰۸/۲۹
  • morteza ...

نظرات (۱۴)

سلام . واقعا من و جامعه ی وبلاگ نویسان نمیدونستیم با این فقدان چه کنیم کار خوبی گرفتین که شروع به نوشتن کردین :دی
باز هم پست های پربار که ادم نمیدونه راجع به کدوم قسمت نظر بده
اهنگ چاووشی رو که گذاشتی واسه دانلود شنیدم صداش و اهنگاش خیلی منو ام انگیزناک! میکنه نمیتونم زیاد گوش بدم ....
درمورد فیلم عصر یخبندان، ندیدمش اما با تعریفای تو راغب شدم ببینم مرسی
در مورد موسیقی ای که در کنج عزلت گوش میدادی نظری ندارم ، موزیک سنتی و راک جزو آخرین انتخاب های من در کنجه عزلته . از من که عاشق شعره کلاسیک و غزلم بعیده البته ولی خب چه کنم؟
درگذشت استاد معینی کرمانشاهی رو هم تسلیت میگم .
یادمان باشد فردا حتما ناز گل را بکشیم .حق به شب بو بدهیم و نخندیم دیگر به ترکهای دل هر گلدان

پاسخ:
سلام
متشکرم
راجع به همه ی قسمت هاش نظر بده :)
غم خوبی هستش، این آهنگه که الان تقریبا اپیدمی شده 
باز هم توصیه میکنم که به عرصه ی سنتی وارد بشی ، چون وادی دیگریست ...
روحش شاد
چه زیبا ، مرسی، از کیست آیا؟
سلام چه خوب که برگشتین :)
من آهنگ های سنتوری رو خیلی دوست داشتم ولی بقیه آهنگهای چاووشی رو حوصله نمی کنم کامل گوش کنم، با احترام به تمام عاشقانش:)
همین هفته یکی از رزیدنتها کلی از این سریال تعریف کرد واجب شد ببینمش
عصر یخبندان رو دیدم خیلی خوب بود.
چه عالی پس منتظریم راجع به آلبوم ها بنویسی:)
پاسخ:
سلام مرسی، ولی از مهرجویی انتظار ساخت فیلم "چه خوبه برگشتی " رو نداشتم :)
منم عاشقش نیستم ولی الحق و الانصاف این سه تا ترک سریال شهرزاد خیلی خوبه ، در ضمن منظورم این بود که موسیقی های فیلمش موفق تر بوده البته به نظر من!
دیگه وقتی یه اینترن خسته هم ازش تعریف کنه، مو  لای درزش نمیره :)))
ولی متاسفانه انیمیشن عصر یخبندان رو هنوز ندیدم :(
آینده ی دور :)))
ادامه ی شعر فروغه که نوشتی
پاسخ:
آفرین ، نمیدونستم به فروغ هم علاقه داری :))
اینترن خسته تاریخ دفاعش مشخص شده؟
آلبوم جدید ادل رو هم اگر امکانش هست به اون لیست آینده دور اضافه کنین :)
پاسخ:
خیر مشخص نشده، هنوز پایان نامه ای وجود نداره ، حتی موضوعش رو هم میخوام عوض کنم :))
بابا این البوم هنوز نیومده رکورد زده، شب اول نهصد هزار نسخه itunes :)) فعلا میتونم درباره ی اون کنسرت royal albert hall اظهار نظر کنم، در اینده ی دور یکی از اهدافم شرکت تو کنسرتش هست اگه تا اون موقع زنده باشه و بخونه :)))
سلام آقای دکتر خوبین 

آهنگ و شعرایی که گذاشتن قشنگ بودن 

راستی چرا میخواستین وبلاگ نویسیو بذارین کنار نکنه معتاد تلگرام شدین ؟
پاسخ:
سلام ، خدارو شکر خوبم
مرسی
بله معتاد شدم :)) البته ما که فقط از کانال های علمی استفاده میکنیم ( الکی مثلا بچه مثبتیم :))) )
علت تعلیق و تصمیم کناره گیری ، بی حوصلگی بود ولی بعدش دیدم که فعلا یه سری حرفایی دارم باید بزنم بعد برم :))
 
خیلی هم خوب کردی برگشتی به عرصه :))
آهنگا هارو سر فرصت دانلود میکنم
بیگ بنگ رو میخوام :((
پاسخ:
میخواستم در اوج خداحافطی کنم ولی دلم نیومد جوونا رو تنها بذارم :)))
سر فرصت هم گوش بده :))
من فقط چهار سیزن آخرشو دارم، به کارت میاد؟
ان شاالله روزی قسمت شود آهنگ های پیشنهادی شما را بشنویم...
پاسخ:
سلام
خوش آمدین :)
انشالا ...
سلام
با وبلاگت اتفاقی آشنا شدم
راستش من هم زمانی از صدای چاوشی خوشم می آمد. اما با وجود اینکه سعی می کنم فقط به هنر هنرمندان توجه کنم و لاغیر ، اما گاهی وجوه دیگر زندگیشان نیز بر هنرشان سایه می افکند. هرچند دیگر مدتی است که چاوشی را هنرمند نمی دانم. خواننده بودن به صداست. وقتی خواننده ای کنسرت برگزار نمی کند از ترس اینکه مبادا صدای زنده اش با صدای استودیویی اش متفاوت باشد و طرفدار بپراند دیگر نه می توان نام خواننده روی او گذاشت و نه هنرمند. بماند توهین هایش به اردوان کامکار و همایون شجریان و داریوش مهرجویی و دیگران....
آه ببخش دوست عزیز که اینقدر تلخ شروع کردم.
این آدرس وبلاگ من است. خوشحال میشوم مهمانم شوی:
http://inrooza94.blogfa.com/
پاسخ:
سلام
با بیشتر حرفاتون موافقم ، کار خوب فارغ از هنرمندش شنیده میشه و استقبال میشه ازش مثل حرف خوب، من هم خواننده ای رو که کنسرت اجرا نکنه و روی استیج نخونه، هنرمندِ "شش دونگ" نمیدونم ، من از توهین هایی که انجام داده خبر ندارم ، و خودم هم طرفدار چاووشی نیستم ولی کارهای خوبش رو گوش میکنم مثل سایر خواننده ها
چشم حتما مزاحم میشیم :)

بعدا نوشت : سر زدیم ، خواستیم پیغام بذاریم، نشد!
  • مانا مانا
  • میشه یکی دو تا ازون کانالهای علمی تلگرامتو به منم معرفی کنی؟:))))))))))))))))

    پاسخ:
    telegram.me/akp13
    telegram.me/internalmed
    telegram.me/effortless

    برو از خدا بترس!! :)))
    بازم وبلاگ نویسی رو گذاشتین کنار؟!!
    پاسخ:
    سلام خانم دکتر
    شرمنده بابت تاخیر
    انشالا یه مقدار سرم خلوت شد حتما دوباره شروع میکنم
    سلام آقای دکتر خوبین 

    فکر کنم سخت مشغول امتحانا هستین 
    ایشالا موفق باشین 
    پاسخ:
    سلام 
    مرسی 
    امتحان که نه ولی مشغله زیاده
    انشالا که شما هم سلامت و موفق باشین :)
    بازم اینجا تعطیل شد؟!!
    پاسخ:
    راستی مطالب وبلاگتون رو هم خوندم و در آینده ی نزدیک نظر هم خواهم داد
    علی الحساب اینکه پست های " تو ماهی و من ماهی این برکه ی خاموش" یکی از زیباترین و با احساس ترین پست هایی بود که خوندم :)

    علی الحساب عیدتان مبارک!
    پیرو خط اول پست: وبلاگ نویسی تعطیل! نه آیا؟!
    پاسخ:
    سلام 
    با شرمندگی بسیار بابت تاخیر ٢ ساله!
    متاسفانه بله تعطیل شد شاید در فرصتی دیگه...
    جای دیگری مینویسید آیا؟
    پاسخ:
    سلام
    خیر

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی