الانزاپین

کاپتوپریل سابق

الانزاپین

کاپتوپریل سابق

  • ۰
  • ۰

شروع مجدد


به آفتاب سلامی دوباره خواهم داد

به جویبار که در من جاری بود

به ابرها که فکرهای طویلم بودند

به رشد دردناک سپیدارهای باغ که با من

از فصل های خشک گذر میکردند

به دسته های کلاغان

که عطر مزرعه های شبانه را

برای من به هدیه میآورند

به مادرم که در آینه زندگی میکرد

و شکل پیری من بود

و به زمین ، که شهوت تکرار من ، درون ملتهبش را

از تخمه های سبز می انباشت ، سلامی ، دوباره خواهم داد

 

 

 

می آیم ، می آیم ، می آیم

با گیسویم ، ادامه ی بوهای زیر خاک

با چشمهام ، تجربه های غلیظ تاریکی

با بوته ها که چیده ام از بیشه های آنسوی دیوار

می آیم ، می آیم ، می آیم

و آستانه پر از عشق میشود

و من در آستانه به آنها که دوست میدارند

و دختری که هنوز آنجا ،

در آستانه ی پر عشق ایستاده ، سلامی دوباره خواهم داد


فروغ


-----------------------------------------------------------------------

بعد از نابود شدن بلاگفا ، ناگزیر به مهاجرت به این مکان شدیم و در اینجا بیتوته می کنیم ؛ باشد که اینجا حداقل برای یک دهه سالم باقی بمونه...

متاسفانه طی این پوکیدن بلاگفا، یکسری دوستان وبلاگ نویسی رو بوسیدن و نمیدونم کجا گذاشتن...

من خودم هم می خواستم شروع کنم ولی حدود یکی دوماه منتظر بودم تا شاید بلاگفا درست بشه که نشد و بعد از اون بخش های سخت شروع شد و فرصت نفس کشیدن رو هم ازم گرفت و تنها تفریحم در دوماه اخیر فقط خوردن و خوابیدن بود ؛ تازه اگه گیر میومد :))

و تاسف دیگه این که حتی نتونستم نظرات آخرین پستی رو که در وبلاگ سابق نوشتم رو ببینم...

امیدوارم که شروع در این وبلاگ همراه باشه با اتفاق های خوب و جدید...


-----------------------------------------------------------------------------

نکته ی 1 : مدتیه که به آخرین آلبوم فریدون آسرایی (عشق یعنی) گوش میدم و با این آهنگ به شدت ارتباط برقرار میکنم و یاد فیلم "سینما پارادیزو" میفتم ...


دانلود


نکته ی 2 : از سنتی ها هم بیشتر به آلبوم "چه آتش ها" همایون گوش میدم که به شدت زیباست و کار متفاوتی هستش و از انواع شعرها و دستگاه های آوازی استفاده شده ( آهنگسازی علی قمصری )



من می روم ز کوی تو و دل نمی رود
این زورق شکسته ز ساحل نمی رود

گویند دل ز عشقِ تو برگیرم ای دریغ
کاری که خود ز دستِ من و دل نمی رود!

گر بی تو سوی کعبه رود کاروانِ ما
پیداست آن که جز رهِ باطل نمی رود

در جست و جوی روی تو هرگز نگاهِ من
بی کاروانِ اشک ز منزل نمی رود

خاموش نیستم که چو طوطی و آینه
آن روی روشنم ز مقابل نمی رود


محمدرضا شفیعی کدکنی

***

بیا بیا که مرا با تو ماجرایی هست   بگوی اگر گنهی رفت و گر خطایی هست
روا بود که چنین بی‌حساب دل ببری   مکن که مظلمه ی خلق را جزایی هست
به کام دشمن و بیگانه رفت چندین روز   ز دوستان نشنیدم که آشنایی هست
کسی نماند که بر درد من نبخشاید   کسی نگفت که بیرون از این دوایی هست

سعدی


  • ۹۴/۰۵/۱۰
  • morteza ...

نظرات (۱۴)

سلام وبلاگ جدید مبارک :)
واقعا وبلاگ نویسی رو بوسیدن کجا گذاشتن؟ :)))
آهنگ فریدون رو گوش کردیم بسی زیبا بود . حالا باهم چه جور ارتباطی دارین؟؟ :))

پاسخ:
سلام
مرسی
نمیدونم ، این روزا دیگه کسی وبلاگ نمیخونه :((
مرسی ، نوع ارتباط : برخورد نزدیک از نوع سوم :)))
  • ربولی حسن کور
  • سلام
    منزل نو مبارک
    پاسخ:
    سلام
    مرسی دکترجان :)
    سلام. خیر مقدم به عرصه ی وبلاگ!
    من مدتهااااای مدیدی تلاش داشتم برای اخرین پست وبلاگ کپتوپریل کلمنت بذارم! اما چنان که میدانید قسمت نبود و نشد!
    الانم اتفاقی نام مبارک را در وبلاگ دیگری دیدم و امدمو جانها به قربانم ولی حالا چرا!!
    به پیشتهادتان فکر میکنیم باشد که رستگار شویم!
    پاسخ:
    سلام
    خیلی ممنون خانم دکتر
    مرسی بابت تلاشتون ، متاسفانه خودم هم مدت مدیدی تلاش کردم وارد قسمت مدیریت بشم که متاسفانه نشد!
    خوش اومدید :)
    کدوم پیشنهاد؟
    سلام آقای دکتر 
    من همیشه به وبلاگ قبلیتون سر میزدم و چند بارم تو گوگل سرچ کردم تا ببینم وبلاگی با اسم مشابه قبلی درست کردین یا نه 
    الانم از وبلاگ آقای دکتر ریولی پیداتون کردم 
    راستش منم دیگه تو بلاگفا نمینویسم 
    این آدرس وب جدیدمه http://donyayemanoto.blogsky.com/
    رمزو هم براتون خصوصی میفرستم 
    شما از مانا خبر ندارین ؟ وبلاگ فارماتون 
    پاسخ:
    سلام زهره خانم
    خیلی ممنون ، خوش اومدید
    چشم حتما سر میزنم
    تا جایی که میدونم وبلاگ جدیدی بنا نساخته اند :))
    نه من می خوام بدونم اینکار درسته؟
    نه خدایی درسته من همینجوری اتفاقی شما رو پیدا کنم؟
    یعنی خداوکیلی چی می شد یه دو خط تو وبلاگ قدیم می نوشتین که از این به بعد اینجا می نویسین؟
    الان به این حجم عظیم دلخوری من کی رسیدگی می کنه آقای دکتر؟
    پاسخ:
    سلام خانم دکتر
    خوش اومدین
    آخه درسته که شما هنوز در بلاگفایی؟
    خدا وکیلی ، حضرت عباسی! نه میشه وارد بلاگفا شد و نه تو وبلاگ های بلاگفا نظر گذاشت
    والا باید به صورت کتبی دلخوری هاتون رو تحویل بدین تا رسیدگی بشه خانم دکتر! از شما بعیده بعد شیش سال هنوز به روند اداری آشنا نیستید :)))
    یه چیزی بگم و بعد سریع در افق محو شم؟ من همین الان ایمیل رو دیدم
    عرض یه عالمه شرمندگی و پشیمانی و از اینها خلاصه
    باشد که رستگار بشم...
    پاسخ:
    آخه درسته ایمیلی رو که سالی یکبار هم چکش نمیکنین رو بذارین واسه تماس؟ نه درسته؟؟ لطفا پاسخگو باشین!! :))
    خواهش میکنم خانم دکتر این حرفا چیه
    رستگاری در ساختن وبلاگ جدیده ، ما منتظریم باشد که بنا سازید :)
  • سه تفنگدار
  • بله بله خلاصه که اینجوری شد همه اسباب کشی کردن :)) مبارک باشه وبلاگ نو! 
    پاسخ:
    شما هم اسباب کشی کردین مگه؟
    مرسی ، خوش آمدین :)
  • سه تفنگدار
  • آره :)) فکر کردم از وبلاگ قبلی وبلاگ جدیدو پیدا کردین ! فرصت را غنیمت شمرده و این حرفا :))) آقا علوم پایه رو با 100 پاس کنم خیلی ضایع میشه ? انگار آلزایمر گرفتم هیچی یادم نیست
    پاسخ:
    آها پس که اینطور :) در وبلاگ نویسی سابقه دار هستید :))
    نمره اش ظاهرا باید یه درصدی از نمرات نفرات برتر باشه یعنی که کف میذارن البته نمیدونم که علوم پایه رو هم قطبی میکنن یا خیر؟
    ضایع که نیستش ابدا ! ولی نمره اش تو یه جاهایی به درد میخوره :نفرات یک تا سه استریت میشن و انتخاب لاین اولیه تو اینترنی بر حسب نمره ی علوم پایه هستش و اگر هم نمرات پره اینترنی دو نفر برابر باشه ، معیار بعدی نمره ی علوم پایه هستش ، فعلا که فقط نمره ی پره اینترنی و معدل کل تو رزیدنتی تاثیر داره ولی بعید نیست بعدا علوم پایه رو هم تاثیر بدن
    نگران نباشید سر جلسه قشنگ یادتون میاد ، توصیه ی من اینه به  نمونه سوال های امتحانی (و نه علوم پایه) دانشگاه خودتونه هم نیم نگاهی بندازین چون عین اون تو علوم پایه میادش :)
    من چرا فک کرده بودم این آهنگارو شما پیشنهاد کرده بودین؟؟؟!!
    الان هرچی میگردم میببینم اصلا کلمه ی پیشنهاد توی پست شما به کار نرفته!!
    پاسخ:
    کدوم آهنگها؟
    به هر حال این موزیک های انتهای پست هم نوعی پیشنهاد محسوب میشه :)
    سلام
    گر از آمدنت خبر همی داشتمی
    در هر قدمت سبزه و گل کاشتمی
    مهاجرتتو تبریک میگم امیدوارم توی این خونه ی جدید فقظ اتفاقات خوب ثبت بشه .
    راستش من بعد نابودی بلاگفا و راه اندازی مجددش دیگه نتونستم برم توی وبلاگم و نظرات پست آخر مثل شما نخونده باقی موند . انگیزه ای هم برای ساخت مجدد وبلاگ ندارم فعلا . شاید بعدا ....
    هزار نوبت اگر خاطرم بشورانی
    ازین طرف که منم همچنان صفایی هست
    به جان دوست که در اعتقاد سعدی نیست
    که در جهان بجز از کوی دوست جایی هست
    به زهره : عزیزم مرسی که جویای حالم هستی . امیدوارم خوب و خوش باشی . اگر وبلاگی ساختم از همین تریبون اعلام میکنم :)))
    پاسخ:
    سلام
    خیلی ممنون ، خوش اومدی :)
    مرسی بابت شعرهای زیبا

    ای پیک پی خجسته که داری نشان دوست            با ما مگو بجز سخن دل نشان دوست

    حال از دهان دوست شنیدن چه خوش بود             یا از دهان آن که شنید از دهان دوست

    ای یار آشنا علم کاروان کجاست                         تا سر نهیم بر قدم ساربان دوست

    گر زر فدای دوست کنند اهل روزگار                      ما سر فدای پای رسالت رسان دوست

    دردا و حسرتا که عنانم ز دست رفت                    دستم نمی‌رسد که بگیرم عنان دوست

    رنجور عشق دوست چنانم که هر که دید               رحمت کند مگر دل نامهربان دوست

    گر دوست بنده را بکشد یا بپرورد                         تسلیم از آن بنده و فرمان از آن دوست

    گر آستین دوست بیفتد به دست من                    چندان که زنده‌ام سر من و آستان دوست

    بی حسرت از جهان نرود هیچ کس به در               الا شهید عشق به تیر از کمان دوست

    بعد از تو هیچ در دل سعدی گذر نکرد                   وان کیست در جهان که بگیرد مکان دوست

    راستی چی شد که از ضد فشار خون به آنتی سایکوز رسیدی؟ خخخخ
    پاسخ:
    از دست "دوست" به این وضعیت رسیدیم :))))

    الانزاپین آنتی سایکوتیکی هستش که بیشتر علائم منفی اسکیزوفرنی رو درمان میکنه تا علائم مثبت رو! باشد که با ورود به اینجا علائم منفی ای وجود نداشته باشد :)) دیگه فشار خون نمی صرفه :)) الان فوکوس روی روان هستش تا جسم :)))
    نمیدونم متوجه منظورم شدی یا نه 

    سلااام

    وبلاگ نو مبارک ، امیدوارم چرخش براتون بچرخه!!!!

    بلاگفا دیوونه ست!

    پاسخ:
    سلام
    مرسی، خیلی خوش اومدین :)
    جالبه که بلاگفا اصلا به روی خودش هم نمیاره :))

    من استریت هستم فعلا ! ممنون برای راهنمایی ! پره هم مثل علوم پایه باشه کاش :دی
    پاسخ:
    فعلا؟ :))
    اره واقعا با این قانون های یه شبه ادم از فرداش هم خبر نداره
    خواهش میکنم ، ایشالا که موفق باشید در پره و سپس مراحل بعدی ... :)
    آره جوون تر که بودم رتبه ی کنکورم 26 بود . گفتن استریتی :)) نمیدونم حالا قوانین عوض شده یا نه :))
    ممنونم ایشالا !! 
    پاسخ:
    نه این قانون عوض نشده ولی قانون جدید اینه که استریت ها باید هشت سال برن طرح

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی